فروش پنیر سراب

طرز تهیه پنیر گیاهی برای گیاهخوار ها

دوشنبه, ۱۹ خرداد ۱۳۹۹، ۰۴:۳۵ ب.ظ

در این مقاله به طرز تهیه پنیر گیاهی می پردازم این پنیر هم به درد گیاه خوارها می خورد و هم افراد دیگر نیز می توانند آن را امتحان کنند. شیر نارگیل ماده ای است که می توانید برای این کار انتخاب کنید. البته شیر نارگیلی که واقعا از نارگیل تهیه شده باشد نه اینکه مخلوط شر حیوانی درون آن وجود داشته باشد.

برای این کار علاوه بر شر نارگیل نیاز به مقداری آب و پودر آگار دارید. آب برای افزایش رطوبت محلول بوده و پودر آگار به عنوان پنیر مایه گیاهی استفاده می شود.

مخمر تغذیه ای که رنگ زردی دارد و پودر مانند است برای دادن طعم پنیر به پنیری که می خواهید درست کنید می تواند به کار برده شود.

نمک، آبلیمو و نشاسته نیز برای درست کردن پنیر گیاهی لازم است. نشاسته تاپیوکا یکی از بهترین انتخاب ها برای شما است تا پنیر خود را از نظر طعم ارتقا دهید.

پودر آگار اگر پیدا کردید 2 گاشق غذاخوری استفاده کنید. اگر پنیری که درست کرده اید حالت ژله ای و شل دارد باید دفعه بعدی مقدار آگار مورد استفاده را افزایش دهید.

همه موارد گفته شده را داخل ماهیتابه بریزید و هم بزنید. به مدت 6 دقیقه مخلوط را تا دمای جوش برسانید و در آن نگه دارید تا پنیر مایه گیاهی فعال شود.

مخلوط را داخل قالب بریزید و پس از 15 دقیقه به یخچال منتقل کنید. بعد از 2 ساعت پنیر گیاهی شما آماده است.

 

 

 

 

 

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۹/۰۳/۱۹
سعید گلمحمدی

نظرات  (۱)

جالب بود

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی